13 March 2009

Kenangan ku...

Alkisahnye akan lahir seorg kanak2 perempuan yang sangat-sangat dinantikan oleh sepasang suami isteri. Pada malam itu seluruh kaum kerabat sabar menanti waktu si kecil itu dilahirkan.. pada 10 March 1985, yakni bersamaan 9 Rejab pada pukul 2356 di Hospital Besar Alor Star, Kedah Darul Aman. Tangisan kesyukuran bergema di ruang itu.. kerana kanak – kanak kecil itu slamat dilahirkan seberat 2.23Kg.

Yaa.. Itu aku!! 24 tahun yang lepas… best nyer bile igt2 balik time kanak-kanak riang dulu. Dulu masa umo aku 3-5 tahun, aku suka main Robocop kat City Point, Alor Star. Stiap kali mama ngn abah gi shopping kat City Point, diorg mmg akan bawak aku ngn dikwan main Robocop tuh. Tiung..tiung.. huhuu.. aku suke!! Tapi lepas tu aku xmain dah sbb sume kene ikot abah pindah ke Baling. 9 tahun aku duk Baling before ktorg pindah balik ke Alor Star smula.

Mama ade cite, dulu mama suke shopping barang2 dapur kat Pasaraya Peladang [sape org Alor Star musti tao!!] asal mama nak shopping jer, mama akan tinggalkan aku kat kaunter, then mama and abah akan shopping dengan riang ria sekali. Dan aku akan duduk di kaunter tuh sampai la mama collect aku balik bile nak bayar barang2 yang dibeli. Macam barang cagaran plak aku ney.. isk2.. hehehe.. xde la mama ku sekejam itu kan.. actually mama ckp, dulu awek2 kaunter kat pasaraya tuh suka jga aku. Tak silap umo aku dlm 2-3 thn. Diorg ckp aku macam anak org cina. Dasatkan time dulu. Xrasa takot pon nak tinggal anak. Sekarang ade brani ke??? Depan umah pon ade anak kne kidnap! Aishh~

Itu 20 thn dulu.. skrg letak tepi kaunter pon org xhingin nak pandang,wakaka… aku xkesah dengan umo.. ade sesetgh org takot dengan umo sniri. Wat ape nak takot kan.. umo just angka. Yang penting diri sendiri akan mencorakkan angka pada umo kita. [ada paham ka??]huhuhu.. ok lah.. aku ada reja.. aku tinggalkan korang dengan kenangan2 besday aku yang ke-24!!~

Daaaa….





Time aku tgh kalot2 siap nak balik ke KL kat atas[aku slalu kne marah ngn ZAM sbb siap lambat], rupe2nye, mama, abah and adik2 aku wat surprise besday party tuk aku.. turun2 jer, SURPRISE!! Aku bergenang air mata… Thank you mama, abah, awie..amim xdapat join sbb ada tusen.. aku dapat adiah tudung ariani dari mama and set makeup dari abah.. bukan tu aje, ZAM and angah[adek ZAM ] pon join celebrate besday aku.. memang awal sehari.. tapi tu jer masa yang ada.. terima kasih atas ingatan..mereka yang paling berharga dalam hidup aku NURARIF and ZAM~



Softsolverians pon xlupa akan besday ku!! Menjerit aku bila dapat adiah teady bear and chocolate dari lakshmi. Hehehe.. padahal time keje teruk dia kne marah ngn aku sebab xreti wat keje.. thanks lakshmi… thanks all for organize my besday party!!~





Dan Encik kesayangan saya juga tidak melupai tuk celebrate besday saya.. patot la beria- iya suh gi alamanda pas kije.. rupenye ade planning baik punya.. malam tuh ZAM invite kak Nurul and her Hubby sama. Ktorg dinner kat penang Village. Then tetiba kuar Chocolate Indulgence. Aiyooo!!~ bergenang lagi air mata aku.. isk.. habuk neh!!... aku bersyukur sangat!!~ besday ku yang ke 24 macam besday ku yang ke 16!! Hahaha.. I love you sayang!! Yeah you, Muhammad Multazam.. Forever and Ever…. Muaaaxxx..



Adiah ape yang aku dapat dari ZAM?? Aku dapat KASIH SAYANG!!!~ suke..suke… huhuhu.. Biarlah Rahsia… tapi salah satunye, CHIBI dapat teman baru!!~ nak tahu?? To be continue…

0 Orang Baik Hati:

Post a Comment