12 May 2009

Terkadang Terasa Teringin Terpaku dan Memaku Pintu Opis Neh~

Ahhhh.. bosan betul!! stiap ari menghitung waktu.. click click cimb click, ttp tak ade.. harapan punah. cess.. tahap gaban dan super saiya dah baran di dada..kelip2 merah ultraman bertuka ijao oren menahan geram. atau munkin hampir mati dek tak mampu nak bernapas dan menahan kelaparan?!! oh.. itu melampao... aku maseh ada uwang untuk makan..

aku bosan saban ari menunggu bila gaji neh nak masok.. mao je aku mengadakan mogok kelaparan atau kunun2 xdatang keja sbb xde duet nak isi minyak kat lisa..tapi aku dtg gak keje dan selera makan aku jugak bertambah! aihh...sampai bila aku bole bertahan??? sabar... sabar.. tp sabar pon ade batasnye.. dolu2 penah cemni, tp aku xrasa sgt sbb xde komitmen byk sgt [bil itu ini].. skrg hamek kao!!~

aku bukan pekerja yang cemerlang yang sanggop wat kerja amal tuk mereka - mereka yang hanya mementingkan diri seniri..bak kata pepatah.. anak kera di hutan disusukan anak dirumah kelaparan.. hohoho.. rasa cam karam singh walia plak... uhh pokcik berjanggot juga sekaum dengannya.tapi rasanya karam singh walia lagi baik kot sbb dia sygkan hutan2 di malaysia neh..

pokcik berjanggot itu tlah mengambil 3 pekerja atau lebeh dr luar sehinggakan skrg tidak mampu untuk membayar kesemuanya skali [ sebab gaji diorg bapak banyak ] tapi haram kije cincai nak mati!~ aku marah?? mungkin.. tapi xde la teruk pon sbb aku neh bukan jenis yg pemarah kot. kuciwa?? agak.. sebab gaji kicik, tp ditarah macam kuli batak. sedeh?? kompom.. sebab mama & abah aku terpaksa dahulukan duet Lisa...[ pasni bayar balik kt diorg. sibaik mama & abah ade. sayang abah ngn mama ]

xper.. penghijrahan akan dilakukan xlama lagi.. anjakan paradigma akan melonjak jaoh..cuma.. sabar cket jer lagi yer anak abah.. nnt-nnt dpt lah tu rezeki yg lagi sesuai. - semangat dari abah.
xper.. xper...kite tunggu... hehehehe...


aku yang oke!~

7 Orang Baik Hati:

suhaiza said...

huuu..nini...sama2 kite berjuang...nanti kite wat penghijrahan sesama...slagi mana kite bertahan..~~~chaiyok2!!!

sweetdrugADDICT said...

erk!!!
da 12 haribulan ni..
kalau aku, konfem da buat mogok besar besaran...huhu

sabar2...

Syuf-Fyq said...

Hahaha! Nak gitau nak gitau! Saya suka ini post! Hahaha! :P Tp bukan sbb suke akak tak dpt gaji (huk3), suke sbb akak begitu "tadaaaa..." akak menyerlah!! Hehehehe! :P

Anyway, it's 13 May! Lamenyer gaji nak masuk! Adei~ Hurm hurm~

Cik Oren said...

leks beb..jgn lambat melakukan penghijrahan...bahaya..

p cepat sediakan payung sebelum hujan turun....

skang apa-apa pun bley jd...harap ko tabah cmner aku dlu tabah mghadapinye..hoho

Cik Oren said...

leks beb..jgn lambat melakukan penghijrahan...bahaya..

p cepat sediakan payung sebelum hujan turun....

skang apa-apa pun bley jd...harap ko tabah cmner aku dlu tabah mghadapinye..hoho

~@RniE~ said...

Dear Jaja : hahaha.. mari kita sama2 berhijrah... stick to the plan.. oke!!~ koatkan kesabaran kite!!

Dear Maria : aku tao ko mmg akan melakukan mogok sedemikian rupe. tp aku tao ko pon thn sabar..TQ maria~

Dear Syafiq : suke lah tuh!! huh..skali skala akak jadi hulk hogan kan.. slalu tersipu2 malu ala2 pompuan melayu terakhir gitu.. tunduk hanggok jer hape pokcik berjanggot kasi kije kan.. skrg tidak lagi~ wahaha... tapi maseh ada kesopanan dan kesusilaan oke~huk3...

~@RniE~ said...

Dear Juju : mekaseh JU~ aku tao ko memang memahami sebab ko pernah mengalami.. huk3.. xper kekuatan ko kekuatan aku gak.. kalo agak2 lambat lagi gaji aku, ko dahulukan duet ku2 aku bulan depan oke~ hak3 sayang ko!!

Post a Comment