13 May 2009

I Hate New Tech!! @#$%^&

Yup!! skarang dunia da maken maju. Dunia tanpa sepadan katakan.. teknologi perghh.. jangan cakap lah. memang xnyempat nak memfollow. Dan aku adalah sebahagian dari padanya.. yang berusaha untuk mengikut arus perkembangan teknologi kini.. Aku berbangga sbb kita mampu cipta itu dan ini sbb teknologi yang ada banyak memudahkan urusan seharian kita.. tapi Aku BENCI!!

Pehal plak aku benci ?? Aku benci sbb dengan ada nya "dia", manusia dah jadi MALAS!! dan ada gak yang ada teknologi yang terlalu gah sampaikan masa sepatutnya dengan family @ kengkawan, jadi masa dia ngn gadjet dia jer... paham dak?? hahaha.. korang penah tengok x kat kedai2 makan.. ade sorg neh yang kuar dengan kawan dia, tapi most of the time dia asyek cakap tepon @ msg ngn org sebelah sana nun!!~ x ke kes naya kat memba sebelah terkujat kat situ sambil menyedut cket2 air dia...hish...cian..cian.. kalo aku yg terkujat disitu, maka itulah kali terakhir aku akan kua. pasni, "Ops, sorry dear. I've another plan this evening!"

Ade pulak lagi satu kes yang bila gadjet nye dah terlalu canggeh bagai, pantang nampak ade sign "WIFI Free Disini", terkial2 dia menekan butang2 dan screen2 disitu tuk mensurfing internet. Macam x penah jumpe internet SEBULAN kan!!~ dah tu pulak bile sampai makanan, igtkan da bole berenti. ade la berenti kejap. abeskan makanan cepat2 pastu sambung balik. hape yang ditgknye pon tah ler~ time tu bagaikan dia dan dunia dia. walhal member2 kat sebelah neh jadi tunggul kayu berhias comel kat sebelah. Ape kes!~

Ohh Dunia.. Dunia... xper, kengkadang kita terlupa. terkadang kita hanya melihat tanpa sedar kita juga terbuat. Orang yang memerhati sebenarnye menilai..dan aku terperhati semalam.. mengomel seorg diri smpaikan terisi minyak Lisa minyak berplumbum!! arghhh.. jahanam keta haku!! neh la akibatnye, ngutuk org dalam hati, balasan tetap balasan. cuma lambat atao cepat!! hahaha.. sebenarnye aku pon ade buat gak! AMPUN yer Kengkawan ku~~

P/s : Tetiba aku teringat handphone Nokia 3310. Lebih baik hp itu. Banyak gunenye. Baling anjing pon terkehel pala gak~ hehu...

3 Orang Baik Hati:

Syuf-Fyq said...

Baling anjing? nak baling anjing tu ke atau nak baling hp tu kat anjing? hahahaha... :P

~@RniE~ said...

uwaaa... adek ku ini.. suke nyakat org tao..

~@RniE~ said...

sesungguhnye aku mengata kat org neh, tp dia xterasa hati plak walopon da baca. menci btol!!~ sbb aku la jadi tunggul kayu berhias comel kat sebelah tu!!. cess...

Post a Comment