10 July 2009

It's July!!~

yeah.. dah bulan July.Pari-pari senyap jer...Pari-Pari menyendiri jap..xper, Pari-Pari dah kembali..korang xrase ker, kejap je kan rasa masa berlalu.. rasanya baru masok thn 2009, skrg dah tgh2 tahun pon..azam tahun baru ritu ada yg da capai, ada yang tgh nak capai and ada yang belum abes.. huhuhu... antara azam aku, turun berat badan!!! hahaha.. yeah!! Nini gile!! da kurus2, nak turun berat lagi~ alah.. sebenarnya korang tertipu akan fantamorgana pandangan mata korang saja.korang tatao, berat aku betul2 bape~ sure terkejot tao, musti terkejot ah.

"
Alah, xper, berat2 pon, still nampak kurus~"


Well, its not about to be kurus actually, its about healthy..kalo aku saket, ZAM gak yang susah nak jaga aku kat cni kan.. so better be healthy than to be saket!! and sebelum saket, jaga lah kchtan bebaik!! wahhh, mentang2 baru baik dari demam kan..azam aku untuk ganti posa [yeah, Nini jahat!! suka ganti posa lewat2! tunggu kne bebel ngn MAMA baru buat~ comelnye anak MAMA sorang neh...] nampaknya berjalan lancar...dah sminggu aku ganti posa... sempena bulan Rejab kan...dan aku telah berjaya turun 4kg!!! wahh... sungguh gumbira...

Memang mencabar posa time org len x posa, oleh itu ZAM harus menemani saya berpuasa juga.[kijam ini awek!! :P] oke ape, mengajak seseorg kearah kebaikan...tapi aku x paksa... sempat la di posa sari, pastu xtahan dah.. hehehe...comel!!~ cem budak tecik...oh.. kembali ke tujuan asal.. korang jangan ingat aku turun 4kg, aku dah kerempeng!! No..No..No... I'm still in ideal weight tao.. xcaya, cube kire ikot BMI..

BMI = Weight (kg) / [Height (m) x Height (m)]

Oke, This desirable BMI range is for adult (18 years and above)
* If Your BMI is Less than 18.5, you are underweight
* If Your BMI is 18.5 to less than 25, your weight is desirable
* If Your BMI is 25 to less than 30, you are overweight
* If Your BMI is 30 or more, you are obese


pasni, korang bole kire BMi memasing...elok jaga kchtan tao..sbb kalo skali da saket,baru kita rindukan nikmat sehat.hehehe..saya berhujah!!~ oke..oke.. kalo malas nak wat kira-kira, pegi ke sini...

chow shinci!!

p/s: berat aku secret!~ ewah!!

3 Orang Baik Hati:

mR BergKAMp said...

hang berat..

mR BergKAMp said...

brat 70kg kot??

~@RniE~ said...

terror siot!!~
mana tao berat aku neh?? pernah dokong aku ke hapa... wawawawa...

Post a Comment