4 June 2009

Ada Apa Dengan Cinta??



Perempuan datang atas nama cinta
Bunda pergi karena cinta
Digenangi air racun jingga adalah wajahmu
Seperti bulan lelap tidur dihatimu
Yang berdinding kelam dan kedinginan
Ada apa dengannya
Meninggalkan hati untuk dicaci
Baru sekali ini aku melihat karya surga dalam mata seorang hawa
Ada apa dengan cinta
Tapi aku pasti akan kembali
Dalam satu purnama
Untuk mempertanyakan kembali cintanya
Bukan untuknya
Bukan untuk siapa
Tapi untukku
Karena aku ingin kamu
Itu saja


Pernah dengar kan puisi neh.. actually aku bukan nak bercerita tentang cerita dari indon neh.. tapi Ada Apa Dengan Cinta?? or Apa Itu Cinta?? Google punya Google..

"Love is everything it's cracked up to be. That's why people are so cynical about it...It really is worth fighting for, risking everything for. And the trouble is, if you don't risk everything, you risk even more." - Erica Jong

"Sometimes love is stronger than a man's convictions." - Isaac Bashevis Singer

"Love is the master key that opens the gates of happiness." - Oliver Wendell Holmes

Apa jua pendekatan tentang Cinta, bagi aku ia tetap satu.. "Satu daripada secebis nikmat yang Allah swt berikan kepada setiap hamba-Nya. Dan walaupon hanya secebis nikmat cinta itu,tapi ia tidak terkira besarnya kepada manusia untuk menjaga keamanan dunia...Bayangkan manusia hidup tanpa cinta dan kasih sayang, apa akan jadi dengan dunia kita??" -- berfalsafah aku dalam diri..

Hurmm... aku bersyukur kerana diberikan cinta itu kepada ku. rasanya macam makan buah mangga!!~ aipp..ade ke.. tapi betul hape.. nikmat makan buah mangga sangat best. Tapi cinta itu perlu dijaga dengan betul dan digunakan dengan betul. dan bila ia betul, maka ia akan mendapat keberkatan dan keredhaan-Nya..dan aku mahukan itu~

Insyaallah.. aku berusaha dan terus berusaha untuk itu.. Cinta kepada-Nya, Cinta kepada Pesuruh-Nya, Cinta kepada Agama, Cinta kepada Bangsa, Cinta kepada Negara, Cinta kepada Mama dan Abah, Cinta kepada keluarga.. dan Cinta kepada dia..

bye~

p/s : hari ni anniversary aku & ZAM.. 3 tahun~[secara illegal lah. legal tunggu kawen] banyak lagi yang kene blajar dan sentiasa bersabar dan tolak ansur..jaoh lagi nak berlari.. :)

0 Orang Baik Hati:

Post a Comment