2 December 2009

Adhamiss @ Aidiladha

hokey raya haji bg sesetengah tempat myb kurang meriah..tp bagi aku tahun neh sgt best! sebab kali neh Adhamiss boleh berkumpul lagik! [walopon Sheemi & Shikin xde] Well rasanya da lama Ijan x balik beraya ngn ktorg kat Kedah.. padahal awek cun cam cina tuh bukanya duk obersi pon =P. akibat tuntutan kerja [ktorg gila kerja] sanggup berkerja pada hari raya neh.. sungguh kagum ngn cik Ijan...

haa.. Hari raya pertama opkos suma org bz kan.. aku pon bz jugak.. bz balik kampung.. yerlah nak balik kedah pon susah.. bile lagi nak jumpe cazen2 kan...hari raya ke-2 ade korban kat surau..pagi tuh


Abah
: ayung, bangun p surau tgk lembu ayung kena sembelih [hehehe..saya maseh dikejut abah tuk bgn pagi~]

Me : Kena p ka?xmo tgk darah. [sambel menarik slimut n memeluk Po-oh kesygn]
Abah :
Hish.. bgn ja lah. p jugak..

Me :
okey.. [ i anak yg baik menurut perintah ]


Abah dah merajuk sebab aku namao p tgk lembu~ aih..abah2..maseh mau merajuk lagi ka?? punya la aku terpaksa pujuk mama tuk teman p tgk lembu jugak. mama i xmakan daging. lembu, kambing, kerbau.. pendek kata suma binatang berkaki 4 lah! mama pon saja "perangat" abah suh majok lagi.. aihh~ takan nak p sensorg.. mau pengsan situ, sapa mau angkat?? kat taman uh xdak laki ensem. huk3.. =P lagi mau menggatal!

Oh..disurau aku amat sengsara menghidu bau bauan darah semerbak.. koatkan ati.. koatkan ati.. kejap2 aku duduk.. namao tumbang.. kang nnt, bukan lembu yang tumbang aku yang tumbang...


Shhh.. jom2..kite jalan slow2..pegi dekat2 ngn lembu..pastu..
"Lembu lembu..terima kasih yer...jap lagi ko jangan melawan tau.. redha yer..ko kan budak baik.."
terus aku lari sebab lembu tuh dah paling kat aku.. fiuh...seperti biasa, dah tengok lembu, aku p la lepak tempat lain.. namao tgk lembu sembelih..lepas selamat semuanya, aku pon balik...

err..kembali ke topik asal..malam tuh, adhamiss sekalian berkumpul di rumah Ijan [sebab dia lama xblk kan..] so tersangat terharu jumpe mak abah ijan yang comel itu~ Darlin, Mar, K'un manage to come over. yay!!~ walopon xckup corum, tp ktorg tetap happy... well bf baru Ijan named Ijan II pon ada, bf K'un (Shahrul) and opkos incin ZAM yang susah payah datang juga.. rendu kat Ijan punya pasat, dtg jugak mamat uh~


time makan aku teringt time satu geng makan sama2 kat port kita lua kantin tuh.. meja batu bulat bawah payung.. dengan bergelak xhengat..kusi situ ckup2 muart2 8 org...sama macam kita mkn mlm kt umah ijan ritu.. isk2..igt x lagi adhamiss sekalian??

miss that moment~ (T_T
)

-- Malam episod last Nur Kasih.. tengok pengaruh mama, sampai satu family kne tgk citu tuh --

--Darlyn darlily yg cute macam dolphin. xcaya??tgk pipi dia! --

-- Perkenalkan K'un & Mar sorg kt Shah Alam, sorg kt Srwk --

-- Haa.. here is Ijan n Ijan II with the father & father-in-law to be~ --

-- Kami gather lagi..Women In Black --

0 Orang Baik Hati:

Post a Comment