4 August 2009

Aktiviti Weekend =D

1st August 2009 - oh oke, start on August onwards, Company isytiharkan Sabtu xyah dtg kije. except kalo kije byk, Sila Datang ke Opis untuk Langsaikan Tugasan Anda!! Dan ari Sabtu yang membahagiakan itu, aku meraikan minggu sabtu aku dengan riang ria sekali di rumah!! [Bajet xpenah cuti sabtu jer] Ohh.. xde alasan lagi tuk tidak pulang ke kampung halaman!!
Abg, please take note oke!! ade hint2 di sini.. Bukan lupa jalan pulang ke Kedah. Tapi setiap minggu bz jer.x aku yang bz,
ZAM kne out station.

Sabtu yang membahagiakan itu juge, Jaja & Nanaz da plan nak wat BBQ Party. seminggu sebelum tu diorg da ckp ngn aku & ZAM dan melantik ZAM sebagai chef [automatiknye aku co-chef lah. ehh..Neh x bermakna aku x reti masak oke. Cuma ZAM terror cket je dr aku.] Bile ZAM tau jer dia dilantik sebagai Mr Chef, excited nye.. MasyaAllah... time tuh gak list brg nak beli, ape nak buat.. haaa... discuss la korang kat atap putih! Aku nak makan jer... huh!!

2 ari sebelum Sabtu yang tenang lagi aman, ktorg pegi rakie tempat nak ber-party. byk gak laa tman2 ktorg redah kt Putrajaya neh. Most of the places kne mintak kebenaran and that party must be wrap up before 7pm. Masalahnye ktorg plan tuk bakar membakar dimalam hari.. aihhh.. payah betul..



Fast Foward!! Sabtu!! petang tuh ktorg ke Cyberjaya..[cni je tempat yang aman lagi senang tuk mmba2 ktorg kt cyber nk dtg] Taman Tasek Cyberjaya..that party memang best! bakar membakar.. ayam, udang, sotong, satay was marvellous!! I bet everyone had their moment! Thank you for coming guys.. As we knew this party is a farewell party for Nanaz who will leave us to another company...**SAD**

Good Luck Nanaz!!


-- Kipas laju2.. kalo x kipas xley makan!! --



-- Nyum2.. ittadakimasu!! --

.................................................||...............................................

2nd August 2009 - 2 aktiviti berbeza tapi amat memenuhi hujung minggu aku.. Makan Kerang Bakar di Putrajaya Floria'09!! hahahaha.. ZAM, aku, Jaja & Nanaz berkelah di tepian tapak letak kereta pasa malam, makan kerang bakar yang di sediakan oleh Chef ZAM [oke..mode chef dia x abes2] sambil menyaksikan pertunjukan belon panash amat besao macam gaint main naik turun naik...Sungguh indah!!



Alang-alang menyeluk lengan,
biar sampai ke pangkal pekasam,
Alang-alang dah terlajak makan,
biar terus berjalan untuk bersenam...

Floria'09 [1 Ogos 2009 - 9 Ogos 2009]. Sape belum pegi, cube lapang-lapangkan diri pegi tgk ape yang ada kat ctu. Tapaknye sekitar persiaran tasik di Precint 2, Putrajaya. Serious Indahnye dunia dengan himpunan pelbagai bunga... siap bunga taik ayam pon dikatakan wangi.. dah malam kan.. mane nampak bunga ape tuh. Eh..eh.. wangi nye kt cni. skali ZAM tunjuk

Common Name : Bunga Tahi Ayam
Scientific Name : Lantana Camera Linn
Origin : Mexico.

Hambik kau.. dah, jom beredar dari sini!!
ZAM memang suka memalukan aku didepan orang ramai tanpa sesiapa pun sedar.

kalo korang nak carik benih2 pokok nak tanam depan blakang umah pon bole. macam-macam ade jual.. at least bole save cost kan.. beli anak pokok cili ke, limau purut ke, kunyit ke. bawang ke..bole wat masak kan.. jangan p beli pokok getah or kelapa sawit pi tanam belakang umah.. kang xde sape nak gi noreh...

okeh la... tgk je gamba oke..


-- Meh naik meh belon panas --


-- Kami berEmp4t, sape nye bayang neh?? --


-- Hurmm.. takot sesat --




-- 1st Lilies 2nd Rosses --


-- save the best for the last =D --

0 Orang Baik Hati:

Post a Comment