27 January 2010

Tak Tercapai Kudrat Kita…

We can’t feed everyone for their satisfaction…but the truth is, we’ve tried very hard to pleased everybody. At the end, once we can’t fulfill it, we regret. Feel terrible. Exhausted!


Hmmm…Well, I’ve learnt from my past. And also from other’s experience tOo~ Ape makna kawan kepada korang? Percaya tak, kawan bole datang dan pergi? Pernah x korang rasa, kawan yang dulu dianggap sahabat tetiba dah hilang dari senarai sahabat kita? Feel terrible rite?


Kadang kita terbuat, tapi kita x pernah sedar… kadang kita terlihat tapi x pernah ambil berat... Tapi xtercapai akan kudrat kita tuk menghargai setiap orang.. tapi susah sgt ker nak hargai stiap kawan kite?


Cube korang pegi tanya member korang ape yang diorg harapkan dr korang tuk menghargai diorg? Belanja mkn slama sebulan? Atau belikan hadiah stiap kali berpegi melancong? Atau kne wish stiap kali besday?


Tapi pernah x kite dengar kawan yang baik akan berada brsama tika susah dan senang… aku bet, ramai yg akan ckp cemtu.. tapi mampu kah korang?


Aku… aku rasa aku bukan la kawan yg baik.. tp aku cuba tuk jd yg terbaik..aku cuba tuk bersama tika susah dan senang..dan cuba bahagikan masa kpd stiap kawan, sahabat, rakan, geng yg aku ada…


Syukur!! Ya aku amat bersykur kawan2 aku tak berkira ttg hal ni.. maybe sebab diorg tau aku byk geng.. stiap apa yang terjadi, pasti ada hikmahnyer.. Cuma apa pendekatan kita tuhla akan menentukan sejauh mana kita memahaminya.. paham ker korang? Hik3…


Tp yang pastinya, hargai lah kawan yang ada.xkira lama atau baru, jauh atau dekat. Kaya atau miskin, tua atau muda. walopon kita bole ckp, “we can’t feed everyone for their satisfaction” but at least, cuba hargai diorg… kalo xmampu cakap x mampu.. jgn di kejar semua yang datang. sebab at last, time susah, diorg lah yg akan ada disisi. Peace no war~


p/s : Kes merindu zaman2 melepak bersama rakan2 rebina..skrg suma da ade life memasing, agak susah tuk mencari masa yang sesuai.. Geng:Adhamiss, Geng Makan, Geng BWC, rakan2 UPM, Rakan2 Mtrix, Rakan2 Skola.. Jaja, Nanaz, Nely.. Miss u guys so much!!~


1 Orang Baik Hati:

Ana said...

=(

Post a Comment